söndag 7 juni 2009

Sommar = läsa och skriva

.
Åh, vad jag redan har hunnit med, jag är faktiskt ganska nöjd med mig själv. Jag har skrivit och jobbat undan lite i min redigerar hög. Tänk vad det går på några dagar bara man tar sig i kragen och satsar allt på ett kort.

Jag har även hunnit läsa ut "Potensgivarna" av Karin Brunk Holmqvist som legat halv läst länge. Jag fick börja om från början. Men även för en som läser med snigelfart så gick det fort, den var mycket lättläst. Lagom underhållande och så utspelar den sig i vår grannby.

Men sommaren ska också innehålla läsning. Jag ska försöka beta av högen som ligger. Men den bok jag nu helst skulle vilja börja med hittar jag inte (kan finnas hos min syster tillsammans med koftan jag också saknar). Det är "Den vidunderliga kärlekens historia"av Carl -Johan Vallgren som ligger överst på listan att vilja läsa. Hoppas jag hittar den. Men jag får väl kasta mig över "Madame de Pompadour" av Herman Lindqvist istället. "Marly och jag" av John Grogan vill jag sedan ta så det blir lite skratt hoppas jag och sedan får det nog bli Paul Austers "New York triogin som jag vill läsa men som jag inte tror jag gillar men det får vi se efteråt ."Reservkraft" av Tomas Sjödin ligger också på väntar listan.

Råkade köpa lite böcker på loppis men den bästa av dem verka vara den dom slängde med på köpet. "Undeströmmar av" Joanne Harris. Men hur jag kunnat slänga ner tre böcker av Kajsa Ingermarsson är en gåta, verkar inte vara något för mig och så blev det en Camilla Läckberg som jag inte läst. Men där vet jag vad jag har att vänta. Bra sammansatt mordgåta (förhoppningsfullt inte för förutsägbar) Mysigt att se hur det går för Erica och Patrik. Men så hoppas jag ändå få slippa allt för många retfulla klyschor som det kan "dugga tätt om" ;-) i hennes böcker. Men lättsam trevlig läsning på stranden när barnen badar kommer det bli.


Inga kommentarer: