torsdag 4 juni 2009

Engagemang och paus.

.
Jag vill nu engagera mig mer i mig själv och det jag vill göra. Visst är det så att jag har mycket annat runt om kring mig som jag också vill eller till och med måste göra. Trotts allt så betyder familjen och vännerna allt i mitt liv men jag kan inte stå still. Jag måste alltid rulla vidare, backe upp backe ner, och nu är det upp som gäller.

Jag vill skriva, jag har så mycket att skriva om. En bok på G och tusen andra ideer. För att kunna engagera mig mer i detta så känner jag att jag måste ta en paus från skrivpuffen. Den och alla ni som puffar har gett mig mycket under våren. Jag har fått sparkar i häcken som varit välbehövda, jag har läst texter som fått min snäva värd att vidgas och jag har vågat skriva ord jag knappt fört över mina läppar. Dikt som jag aldrig tidigare skrivit vågade jag mig på att testa tack vare puffen. Jag har mött människor som jag nog inte annars kommit i kontakt med IRL men även mött en ny underbar vän som nu tillhör mitt IRL.

Jag kommer tillbaka, för jag kommer behöver puffen och er, men just nu ska jag lägga krutet på mina andra skrivprojekt ett tag. Jag kommer lägga upp lite texter här ändå eller bara skriva av mig om vad som händer. Vet inte hur lång min paus blir men kanske blir det ett sommarlov från puffandet. Men jag hoppas ni är kvar när vi ses igen.

Ha en riktigt skön skrivsommar alla!
Kram Tjotten
.

7 kommentarer:

Sofie B-C sa...

Kära Tjotten! Förstår precis hur du känner. Ditt inlägg är jätte inspirerande. Happy Writing! Kram, Sofie

malix sa...

ja puffar och vila behöver vi alla tack för din kommentar, ser att mitt och din mans liv har en koppling även jag ville ha svar, på om jag orsakat det speciella.
tack för din underbara kommentar den värmde mig

Lillemor sa...

Aaa, men vad trist. Du kommer att vara saknad, men jag önskar dej lycka till med dina andra skrivprojekt.
Du gör helt rätt.
Spännande!

Lillemor sa...

Oj! Såg inte din kommentar förrän nu, men nä, det blir min första. OM jag nu kommer i mål, vill säja.
Men det är väl som med dej, tusen idéer. Men när jag väl ska sätta mej och skriva blir jag så jäkla självkritisk.
Ska försöka att inte vara det nu.

Salme sa...

Jag kommer sakna dig Tjotten, dina fina kommentarer och inspirerande texter! Lycka till med ditt fortsatta skrivande och hoppas att du snart är tillbaka.
Kram Salme

Caisa sa...

Tråkigt du ska ta en paus, jag gilalde dina texter =) Men får väl försöka komma ihåg att titta in här då och då eftersom du tänker hålla bloggen vid liv. Kanske det blir ett smakprov på boken!? God skrivlycka!

liselotte sa...

Lycka till med ditt skrivande. Kommer att sakna dina härliga texter och kommentarer.Men det gäller att ha fokus. Superspännande att se vad som kommer fram i ditt skrivarskapande.