fredag 3 april 2009

Tiden 3 april

Utmaning 93 - 3 april
Skriv om något som går alldeles för fort.



Med ett urvrål startar allt

tiden går, tiden går

ögonkontakt, hud mot hud
ett livnärande bröst och trygghet

tiden går, tiden går

krypa, sitta, stå och gå
jag kan själv, trotts, men älskad

tiden går, tiden går

kastar mig ut i livet
släppa taget, våga, testa allt

tiden går, tiden går

jag, kompisar, föräldrar
skola, press från första stund

tiden går, tiden går

frigörelse, vem är jag
bh, mens, smink, kyssar pirrar

tiden går, tiden går

betyg, vad vill jag bli
förförelse, sex, fylla och svek
.
tiden går, tiden går

jobb, är jag vuxen nu
bor själv, pengar och eget ansvar

tiden går tiden går
.
ögon som jag vill följa
förälskelse, kärlek, du och jag
.
tiden går, tiden går
.
ringar, vi blir ett
hud mot hud, smekmånad
.
tiden går, tiden går
.
arbete, vardag
radhus, hund och magen växer
.
tiden går, tiden går
.
barn, barn, barn
är det bara städa, handla, tvätta
.
tiden går, tiden går
.
barnen flyttar
byta hund, bil, man kanske liv
.
tiden går, tiden går
.
jag, här där borta
lycklig, missnöjd, blev det så här
.
tiden gick, tiden gick
.
med en sista suck stannar allt

7 kommentarer:

Cecilia Sahlström sa...

Jättebra Tjotten! Du förmedlade tiden, livet fint och känslan av tiden som går var ständigt närvarande! Bravo! Dikt är svårt ju! Kram Cissi

Tjotten sa...

Tack Cissi! Själv var jag inte så nöjd, kännde mig mest tjatig och långrandig ;-).

Cecilia Sahlström sa...

Nej då, ibland är upprepning nödvändig och ger en slags trygghet i det sagda! Tack för jättefin kommentar hos mig! Kram Cissi

liselotte sa...

Det är jätte bra Tjotten suveränt skrivet. Du får in hela livet vilket förstärks av orden tiden går. En kanon ide.
Tack för dina fina ord. Mycket uppmuntrande

Hella sa...

Ja, dikten är jätte bra! Känner igen sig:-)

skimmer sa...

oj det är väl inte slut än. fast det var en rasande fart. jag skrev oxå en dikt.

Martin Hegardt sa...

Den var bra!
Hela livet i ett snabbt tempo.
Rytmiskt.

Den här texten kan du sälja till någon artist. Det är ju en låt!