söndag 5 april 2009

Kroppar och mode 5 april

Utmaning 95 - 5 april
Skriv om något förbryllande!



Hur kan alla människor vara så förtjusta i att duscha? Gud vad jag fryser barfota på det kalla kakelgolvet. Det tar en liten stund innan vattnet blir varmt på morgonen. Som alltid är det några kalla droppar som hamnar på mig trotts att jag försöker undvika dem. Jag backar huttrande bakåt och in i den kalla kakelväggen istället. Samma visa varje gång, att jag inte lär mig. Så fort vattnet uppnår den rätta varma temperaturen så blir det istället bli för varmt. , det är verkligen inte lätt att kämpa med värmen och kylan på vattnet samtidigt som jag ska jag hinna tvätta mig också.

Tyngd lagen är en annan negativ effekt tillsammans med duschning. Alla valkar är vackert utsläppta från de trånga byxorna och bysten fladdrar fritt. Visst har jag en byst med respekt, i alla fall med en mycket ordentligt stor och osexig bh. Utan bh når de nästan ner till midja. Bröst och bröst förresten, överskottshud som jag med van och skicklig hand knökar ner i bh:n.

När jag sedan står och noga tvålar in mig blir jag illa medveten om alla dessa veck, skarvar, häng, valkar och nya fettdepåer som uppenbarar sig för mig. Är jag dessutom inne på tredagarsstubben så är det inte så angenämt att tvåla in de annars relativt släta delarna av kroppen heller. Som tur är så bryr sig inte gubben eller så har han bara vett att inte kommentera det.

Vad jag förstått genom alla dessa skvallertidningar så är det tydligen inte bara tabu att vara hårig på benen och under armarna för tjejer. Nej, man tydligen vara hel rakad och det gäller killar också. Det är ett stort allmänt äckel för kroppshår, förutom på huvudet. Måste erkännas att jag tycker det ser babyaktigt ut med släta bringor på karlar. Inte alls manligt i mitt tycke. Jag föredrar ett lite lagom lurvigt bröst att snurra in fingrarna i. Tanken på en rakad pung är inte heller speciellt lockande eller ännu värre en pung med tredagars stubb.

7 kommentarer:

Cecilia Sahlström sa...

Hej Tjotten!! Tack för kommentaren. Jag hade faktiskt missat att ta bort "den äldre" och "den yngre". För ursprungligen hade de två männen inga namn och därför kallade jag dem så. Men sen namngav jag dem och då glömde jag uppenbarligen att ta bort några av epiteten. Gjort nu i alla fall! Fortsättning följer.
Din text kändes väldigt ironisk mot "jaget". Jag skrattade men ibland fastnade skrattet på vägen, jag vet inte varför. Kram på dig/ Cissi

Cecilia Sahlström sa...

Hej igen! Det känns som om hon är självironisk för att dölja sin skam över hur kroppen har blivit. Inte bittert, snarare så där som när man ser på sig själv och tänker att "fy fan, vad har hänt här då?" Åldern tar ut sin rätt, men det är inte roligt egentligen att ha bröst ned till midjan! Det är både ett samhällstryck och ett visst mått av eget illamående...men jag vet inte. Det bara kändes så. Cissi

Margareta sa...

Hej Tjotten!
Jag gillade din rakt på sak och nakna självbetraktelse. Kanske ironisk men jag uppfattade i allafall ett visst mått av acceptans, eller?

Ang. Sven så tror jag att ni skulle gillat varandra, två höns- och hund människor! Idag har jag haft ett långt research samtal med hans 90-åriga systerdotter och fått material som kan räcka till en betydligt längre historia. Och vet du vad det var Inga som skrev till honom när hon blivit änka.

Moslan sa...

Naket är alltid bra :-D

Cecilia Sahlström sa...

Fortsättningen på förbryllningshistorien finns nu på min blogg. Dock inte till slutet;=)! Cissi

Martin Hegardt sa...

Jag fick ett gott skratt på söndagskvälen, tack!

liselotte sa...

Kul text med självironi. Fint skrivet.