onsdag 11 mars 2009

Med tankarna på dagens Puffutmaning.


Författarsjäl? Ja visst har jag en författarsjäl. Jag är ingen författare, kanske aldrig blir. Vet inte ens om min ambition är det, har i alla fall aldrig varit. Men ... Författarsjäl har jag, visst.

Jag har inte vandrat över 40 strecket men är där snart, så jag är i mitten av livet. Trotts så många år bakom mig har jag bara bara börjat smutta på glaset med skrivardryck. Jag har inga kunskaper om vare sig verb, satser eller stavning. Ordförrådet är knapert, språkådran aldrig funnen, men något vill bara ut, ut genom pekfingret. Mitt pekfinger är som tur är starkt, än så länge ;-).

Ibland kan jag avundas er som är unga (jämfört med mig), tänk om jag vågat testat pennan mot pappret tidigare, var hade jag varit nu? Hade jag fortfarande pillat på min bok som kanske aldrig blir färdig. Eller???
Tur är väl att jag i alla fall har vågat nu.

Finns det författare som inte kan skriva? Författarsjälar finns i alla fall inom den kategorin

God natt!

2 kommentarer:

skimmer sa...

Jag är som du vännen fast över 40, aldrig skrivt nåt eget och gett ut, gått några skrivarskurser, alltid skrivit dagbok men sen haft en lång period utan skrivande till NU när allt bara flöder (oftast) och det är så kul. passion, liv.
Lust

Cecilia Sahlström sa...

Det är klart att det finns författarsjälar som aldrig gett ut någonting och aldrig författat en hel bok. Det är olika saker. Jag tror att jag inom mig har en konstnär, en målare. Men jag kan sannerligen inte uttrycka allt det jag ser framför mig, på en duk. DU är långt skickligare än så. Men det är lite åt samma håll. Alltså att i mig bor en konstnärssjäl. Som aldrig, aldrig ens kommer att måla någonting på en puff! Kram på dig och upp med hakan. Du är bra och skriver härligt! Cissi