lördag 14 februari 2009

En kärleksförklaring till min man.

-
Dagens utmaning från SkrivPuff
Valentines Day. Skriv en kärleksförklaring, ur ditt eget eller din huvudpersons perspektiv.
.
Min man. Jag säger det med stolthet. Min man.
Det första jag föll för var hållningen. Jag såg dig ofta på långt håll. Du gick rakryggad och målmedvetet. Det var en del av det jag saknade och såg upp till. När du sakta närmade mig såg jag dina ögon. De var nyfikna på livet, vackra naturligt vis och fångade in mig som ingen annan gjort. Jag kände mig både, svag, åtrådd och trygg i din blick. Var tredje dag fick din strama beslutsamma haka en kittlande stubb. Sexigt men även ett tecken att inte var för pedant, någon som inte tog sig själv och sitt utseende på allt förstort alvar. Munnen var svagt rosaröd, sammafärg som mina naglar brukade bära på den tiden. Alltid nära till skratt, ett skratt som värmde djupt inom mig. Men ditt leende fick mig alltid att känna styrka, lycka och uppmuntran. Till skillnad från mig så tog du tid på dig när du talade. Dina ord var tillitsfulla, väl genomtänkta, något som höll samman mitt oroliga inre väsen.
Allt var så självklart, sådana här känslor hade jag aldrig tidigare upplevt. Det var inte bara förälskelse utan kärlek på en gång. Du var så tydligt den del som fattades i min kropp för att bli hel. Så du fångade mig och tillsammans band vi våra själar samman till en. Vi blev ett.

Så var det då och så är det även nu. Visst går vårt liv upp och ner, jag far visserligen alltid både lite högre upp och lite lägre ner men du fångar mig alltid och låter oss gå samman. Du ger mig frihet och stöd. Mer frihet och stöd än jag förtjänar. Jag springer ibland iväg lite förfort och jag ställer till det för mig, men ändå finns du alltid där för mig. Ditt tålamod är lika stort som ditt hjärta.
Du är min bonings vårdträd. Jag kommer alltid, ja alltid stanna vid din sida. Vad som än händer. Du är den delen av mig som fattades när jag för första gången tog mitt första andetag. Den dag då vi måste skiljas blir mitt sista andetag.

Jag älskar dig!
/ Din Tjotten
.

7 kommentarer:

skimmer sa...

Gomorron Tjotten vilken kärlek. sicken vacker beskrivning.
"Jag kände mig både, svag, åtrådd och trygg i din blick" och "Du är min bonings vårdträd"
är de vackraste begreppen.
att älska så och kunna beskriva det. hoppas han får läsa det!!!
/Love

Tjotten sa...

Så klart han ska få läsa och han kommer få ett härligt generat leende på läpparna ;-)

Margareta sa...

Vilken värmande och starkt berörande kärleksförklaring.Härligt att höra om människor som lever sin kärlek! Jag gissar att ni får en fantastisk alla hjärtans efter den deklarationen!
Jag fastnade också särskilt för "min bonings vårdträd", låter både starkt och skört på samma gång.

liselotte sa...

Vilken underbar kärleksförklaring. Jag kan bara instämma med Skimmer och Margareta

Cecilia Sahlström sa...

"min bonings vårdträd" är en oerhört vacker bild! Jag lever också i sådan kärlek! Vi är lyckligt lottade, uppenbart:=)! Kram Cissi

Cattis sa...

Gott, gott, gott är det att kunna säga så här om sin livskamrat... jag kan oxå det, men vadle ändå att beskriva kärleken till minabarn som inte är med mig denna dag.

marmoria sa...

Du är otrolig! Och snygg "kameraåkning" i början, från hållningen till ögonen.