torsdag 22 januari 2009

Semla och huvudvärk.

.
Ja så har dagen varit.

Dagen började med huvudvärk, det gjorde att jag kom 2,5 timme försent till jobbet.

Jobbade 2 timmar och tyckte nog lite synd om mig själv.

Köpte två semlor på väg hem, men jag ska absolut inte äta två. Väninnan var inte hemma men hennes man. Han tackar aldrig nej. Så ... kaffe, semla och sällskap. Det var trevligt.

Skrivit lite samt lyssnat till Michael Jackson, har lovat att tycka till om honom, kul att lysna på lite annat än vad jag är inkörd på.

Men nu har jag huvudvärk igen.

Snälla tyck synd om mig i dag ;-)
.

1 kommentar:

Sofie B-C sa...

Hej Tjotten! Ja, det är kul att vara tillbaka igen -om inte annat så för att läsa dina och de andras texter! Din Väntan blev tydligen, likt min, ångestfull istället för tråkig. Du höll kvar spänningen på ett jättefint sätt, och jag kunde lätt föreställa mig oron över mörkret och allt som kan hända utanför fönstret. Jag riktigt kände berättarjagets maktlöshet -finns det något värre än att gå och vänta på någon som spelar emn avgörande roll i ens liv? Lustigt vad en halvtimme kan bli lång, i synnerhet när rutinerna ändras. Jag passade på att kika på din semla rapport också; Går ju alltid i Österlen tankar, och tänker nu att "jaså, har semla säsongen börjat "därhemma" ... mmmm... " Får många fina minnen! Så tack för trevlig läsning, från Sofie