fredag 23 januari 2009

Man har inte tid med allt alltid

.
Dagens skrivutmaning har jag inte hunnit lägga en tanke på fast den lät jätte kul och inspirerande.

Promenad prioriteras så den blev av. Så blev det gjort lite annat som: Fylla råttfällorna i hönshuset och i ladan. Varit på "bygghuset" och gjort av med pengar Ringt en del "måste" samtal. Tvättat, sorterat tvätt. Stekt massor av biffar. Skjutsat ungar hit och dit. Jobbat lite hemifrån (med betoning på lite). Så gick även denna dagen.

Snart är det i morgon, en ny dag.

.

1 kommentar:

Sofie B-C sa...

Jamen Tjotten, då är vi ju grannar!! Vi bor mellan precis samma orter som du, fast vid havskanten. Jag är ju lite ovan vid bloggar, så jag vet inte hur mkt det är lämpligt att dela ut såhär i cyberspacen -men vi måste prata närmare om detta; särskilt innan sommaren! Jag har alltid undrat hur det är att bo året runt där, har ibland gått och grämt mig för att det nu är för sent för att pröva det med småbarn, även om det ju är dumt att gråta över spilld mjölk. Men, nu vet jag ju att du pratar om en verklighet som ligger några kilometer bort från vår stuga! Så jättroligt. Och, du; förlåt igen för skrytet ... det käns både jättegenant och samtidigt ... ja, jag har inte många författarvänner här, ingen alls som kan prata svenska, så jag visste inte riktigt var jag skulle vända mig med ivern. Det låter nog väldigt oproffsigt också att bli så uppspelt, men va katten -man är ju bara människa! Kär hälsning från Sofie