måndag 12 januari 2009

Ännu mer funderingar


Så var det kväll, och jag sitter här och bara måste ösa ur mig. Åren går och jag blir inte klokare. Vet inte om mitt ordspråk stämmer "Det finns inga misslyckande, utan bara nya erfarenheter". Jag har nog fel om det också, men man kan ju hoppas i alla fall. Någon gång ska väl erfarenheterna infinna sig även om det inte händer var dag.

Vill någon följa med på årets läskigaste och mest hisnande "berg och dalbana"? Då är det bara att hänga med mig. Men var beredd på att det kommer att gå fort. Möjlighet finns att stanna på topparna lite och beundra utsikten, men innan du vet ordet av så går det utför igen. Det är jag i ett nötskal.

Jag måste tacka min otroligt starka och stabila man som till skillnad från mig har båda fötterna på jorden. Jag far fram i 100 km/timme och det är min mans förtjänst. Han hänger som en bromskloss bakom mig. Hade han inte funnits så hade jag gått i 200 km/timme.

Driva om mig själv är jag bra på, ett sätt att att skydda mig själv. Ingen skulle kunna vara mer kritisk och elak mot mig än jag själv kan. Visst är det sorgligt.

Snart börjar uppförbacken igen.

1 kommentar:

Sofie B-C sa...

Hejsan Tjotten! Tack för din fina kommentar, tidigare. Jag har legat förkyld några dagar och har inte kollat datorn. Jag hann faktiskt läsa ut hela Johan Theorins Skumtimme under tiden; det var riktigt mysigt att gå i ide med en sådan jättebra deckare! Har du läst den?
Du skriver sannerligen väldigt bra själv. Det har varit roligt att läsa både dina Skripuffstexter, och de roliga inläggen här på din blogg. Ser t ex att du har en minsting i samma ålder som jag själv. Jag håller med om att det är svårt att hitta bra presenter till dem. I vårt fall så vill "minstingen" ofta ha vad de äldre syskonen har. Och så blir det till slut oftast ngt mittemellan som han egentligen inte ens önkskat ...
Min bok kommer inte ut förrän i mars. Den finns ute för beställning, t ex på Bokia.se, med titeln Gränslös Kärlek. De två skrivprojekten som jag sysslar med här i England, är mer fackboksbetonade. Boken om terapiyrket kommer så småningom att publiceras på Karnac. Ser fram mot att hålla skrivkontakt över SkrivPuffen! Hälsningar från sofie