måndag 12 januari 2009

Lite funderingar


Det slog mig att min yngsta fyller 10 år om en vecka. Har inte tänkt på det alls, inte mannen heller. Vad ska vi köpa till honom och framför allt när? Ska han ha kalas eller kanske party? Har inte vågat fråga ännu för jag vet nog svaret.

Nu har jag börjat kolla av höns marknaden. Ringt några samtal till och meilat några. Jag är nu helt säker på att en hönsflock fattas mig. Egna ägg är fantastiskt Vilken kvalité det är på ägg från lyckliga frigående höns. Men så helt säker på en ny hönsflock är inte min man ännu. Men jag jobbar på det.

Det blev ingen skrivövning för min del igår. Men skriva blev det,. En novelltävling går ut på fredag och jag har jobbat hårt med mitt bidrag. Man får max skicka in två bidrag så nu ska jag nog jobba på en till i helt annan stil. När allt är avgjort lägger jag ut dem här.

Denna veckan sätter det igång på riktigt på jobbet, hu så oengagerad jag känner mig.

2 kommentarer:

Robert W sa...

Hej Tjotten!

Jag såg att du lämnade ett tassavtryck i min blogg. Du tände möjligen inte på utmaningen att skriva en julnovell?

Tjotten sa...

Jag häger gärna på. Har svarat på din blogg.