lördag 10 januari 2009

Dagens utmaning från SkrivPuff

Börja och avsluta en text på ca 300 ord med: Det blir aldrig som man tänkt sig.

Det blir aldrig som man tänkt sig.
Ställer sig på vågen med förhoppning,
men den visar ännu en vikt toppning.
Kokar morgonens härliga kaffetår,
i kylen av mjölken finns inte ett spår.
Sätter på tv:n, nyheterna vill jag inte missa,
hunden hoppar och skuttar, vill nu ut och kissa.
Att få färdigstickat tröjan vore kul,
två varv räcker, tappade maskor och annat strul.
Tar bilen för att köpa mjölk till min kaffe kopp,
på vägen hem får jag motorstopp.
Vad göra nu, ringa grannen det är ju nöd,
han brukar ställa upp, men mobilen är död.
En traktor med en gubbe i jag istället stoppar,
men värdens snygging ut hoppar.
Bokseingslinan på och han hem mig drar,
från den dagen han hos mig stannat kvar.
Så hur illa det än kan gå för dig,
det blir aldrig som man tänkt sig.

Inga kommentarer: