fredag 9 januari 2009

Min kompis LG

Det var längesedan jag ringde min kompis LG. Den enda som kallar mig snäckan, gullig? Det är i alla fall honom jag skyller på att jag började med både kaniner och höns.
Vi träffades första gången för 5 år sedan. Barnen skulle ha en kanin, det blev ganska snabbt många kaniner. Jag har inte bara fått kaniner, höns och kattungar av LG utan han har även slaktat åt oss. Vi har kunnat fylla frysen med både gris, kalv och lamm av bästa kvalité och pris. Han är minsann en rolig pricksom som lärt mig mycket om djur.
Men nu var det av olika anledningar längesedan vi hördes. Så jag ringde upp honom i dag.
Trist nog så börjar ålder komma i kapp honom också så han hade dragit ner rejält på djuren. Men det verkade som han skulle kunna fixa en gris till mig i vår och kycklingar. Han hade kvar Araucana, Maran och Brahma och hade börjat lägga in ägg i kläckaren. Så jag hoppas kunna bygga upp min lilla hönsgård igen.

Kanske i så fall det vore bra att ha en inhägnad rastgård så inte räven tar dem denna gången.

Inga kommentarer: