tisdag 27 januari 2009

5 ägg!

.
Jag är allt lite mallig nu, men mina tufsiga och rufsiga hackhöns som kom i går och såg allt annat än välmående ut har idag kvicknat till. De har alla varit på benen, en har sett lite hängig ut men en av 16 är ganska bra ändå. Jag har haft höns tidigare och om de slutade lägga ägg så visste jag att de var något fel, det var liksom första varningstecknet. Så när mina barn frågade när vi kommer att få ägg från dem sa jag om ca 2 veckor, med tanke på två flyttar och ganska illa behandlade. Men 5 ägg blev det i dag och ganska stora faktiskt 64 - 66 g /st.

God natt !
.

1 kommentar:

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Tack för dina fina ord på min blogg! Jag blir så glad!

Åh, grattis till äggen! De där stackars hönera måste verkligen vara lyckliga att få komma till ett annat hem.