torsdag 27 augusti 2009

Vårt hjärtas skrutt och lilja.

Skriv Puff utmaning 239 - 27 augusti
Skriv om att uppvakta
Denna övning passade verkligen idag.

01.12 var då du kom till oss. Vi grät du skrek. Blå i ansiktet av långt kämpande. Skär, slemmig och blodig, det vackraste vi sett. Bebben blev Lukas Anders Gustav Valter.

Sen dess har det hänt mycket. Tiden har gått fort, den springer iväg från oss.

05.47 gick vi sjungande upp till ditt rum. Vi kom med brickan med ljus, födelsedagsglaset fyllt med juice och och en talrik gotter. Dina syskon bar paketen.

- Jag behöver aldrig önska mig något, det blir alltid så bra ändå. Konstigt att ni vet vad jag vill ha utan att jag behöver säga det, så sa du och så har du sagt så många gånger.

Det är vi, dina föräldrar som ska gratuleras till att få fått glädjen att lära känna dig under dessa år, att få äran att vara en del av ditt liv. Inget kan mätas med den gåvan vi fick i dag för 14 år sedan.

Du vår gullunge, älskade knasboll, ljuvliga lilla professor, pussgurka, ja vårt hjärtats skrutt och lilja. Du vårt kära barn som var dag ger oss skratt, frågor, svar, tysta tårar, glädje, mening med livet.

Grattis på födelsedagen Lukas!
Mamma och Pappa
.

9 kommentarer:

Miss G sa...

vilken fin kärleksförklaring

Unknown sa...

Vilken tajming! Ge den lille Lukas en extra födelsedagskram från mig.

Anitha Östlund Meijer sa...

vilken underbart gullig text du skrivit. Jag fick nästan tårar i ögonen.
Ge födelsedagsbarnet en hård kram från mig!

Lillemor sa...

Å, den flödar av kärlek den här texten. Fint.

marmoria sa...

"Vårt hjärtas skrutt och lilja!" Varm i hjärtat

liselotte sa...

en text fylld av kärlek.Härligt att få läsa om kärlek föräldrar barn

Sofie B-C sa...

"Det är vi, dina föräldrar som ska gratuleras till att få fått glädjen att lära känna dig under dessa år" -så underbart! ja, det var verkligen en fin liten text om er lilla pussgurka! Grattis till er alla! Kram, Sofie.

Drumalex sa...

Att stanna upp för ett ögonblick och se sina barn för vad de är. Utan stressen mellan fritidsaktiviter, jobb och hemjobb. Dina barn kan vara lyckliga som har sådana föräldrar. En väldigt fin text som jag verkligen hoppas att dina barn läser.

Cattis sa...

Mycket fin text till Lukas.