onsdag 5 augusti 2009

Skriv Puffs Utmaning 217

Utmaning 217 - 5 augusti
Skriv om något stimulerande!

Att i sina armar hålla en baby. Som med stora nyfikna ögon ser upp på mig. Att se des nyfikenhet på världen. Allt ligger framför dem, det känns.

Han fyller fyra år och öppna sitt stora paket med blåa snören. Pappret far åt alla håll i ivern. Den bliken som med första ögon ser hans egna trehjuling med fortfarande de blåa snörena på, det känns.

Vårens första vitsippor som lyser mot den kalla nakna jorden. De skira nyutsprungna björklöven. Raberstocken som med sin runda knopp spränger upp ur marken, det känns.

Hon kliver av tåget. Han tar först tveksamma steg mot henne. Hennes ögons ljus och den rosa färgen på kinderna får honom att springa fram. Omfamningen, saknaden, kyssen och väskorna som ligger bortglömda flera meter bakom dem, det känns.

Det ivrigt bläddrandet i semesterkatalogerna. Min mans drömmar, planer och förväntningar när han läser om Amorgos, Kalabrien eller Galapagosöarna. Berättar om resdrömmar, det känns.

Kroppen som spänns över mig, de sista flämtningarna. Den otroliga avslappningen och blicken som vänt från åtrå till salig upprymdhet i orgasmens hetta, det känns.

Att se andra människors lycka, förväntningar och njutningar är en sjukdom så smittsam att inkubationstiden inte existerar. Den känns , får var del av mig att gå igång. Det är stimulerande för för mig.
.

9 kommentarer:

Lillemor sa...

Livsbejakande text, det finns så mycket, inte nödvändigtvis stora saker, ändå avgörande.

Lillemor sa...

Jahahadu, det går väl sådär med kursbreven. och det är inte Anns fel, precis. Jag har jättesvårt för struktur och jag skriver verkligen lite som det kommer, svårt att tänka ut allt. Fast, om man tränade, skulle det kanske verkligen bli en bok.
Och bry dej inte om stavningen, du. Jag kör med felsyftningar hela tiden, jag ser dom inte, och när andra påpekar blir jag jättegenerad. Men det tror jag att jag ska sluta med. Det är trots allt texten som är det viktiga. Har jag bestämt mej för.

Sagosessan sa...

Du har rätt. Inkubationstiden för andras lycka är noll :-) Medryckande text!

Drumalex sa...

Du verkar verkligen kunna njuta av livet, i både dig själv och andra. Håll hårt fast i den egenskapen. Blir glad av din text.

marmoria sa...

Du har en förmåga att skriva om det idylliska utan att bli banal! Gillade särskilt de blå snörena, som blivit kvar på trehjulingen i hastigheten.

malix sa...

vilka tydliga bilder du beskrev i texten den kändes så lycklig i känslan jätte bra

Fröken Johansson sa...

Jag bli glad av din text. Den gör även mig lycklig...känns det? =)

marmoria sa...

Svar: Jag gjorde medvetet så, att man inte skulle veta vad de hade för relation. Jag vill ofta att texten ska "sväva", vara litet obestämd i något avseende. Men han, liksom hans exfru och deras barn och barnbarn var goda vänner till henne. Så tänkte jag mig det. En fin dag önskar jag dig!

Anonym sa...

Nevertheless , you'll still need to browse around if you want to about the offer, therefore let's protect what you can do to obtain a less expensive price on the insurance coverage you need to be able to feel as safe as you can while generating. One of the most obvious things you can do is keep to the guidelines of the street. This means much less seat tickets and much less seat tickets are going to help you get a lower rate. pożyczki chwilówki bez bik In case you spend a little you get a small in exchange. This is the truth, as much people find out only once what he claims has been conducted that the insurance coverage will not include a large amount of the items they presumed that they had cover regarding. Just think about what it all should feel as if to get lately experienced the loss of a valuable ownership: you are feeling disappointed yet are usually comforted by fact that you have insurance coverage protection learn out there that your insurance won't pay for half of losing due to insufficient protect!