fredag 14 augusti 2009

Skriv Puff Utmaning 226

Utmaning 226 - 14 augusti
Skriv om något mjukt.

Du var den första, den allra första som kom till mitt hem, min oas. Jag välkomnade dig inte jag hade aldrig bjudit in dig. Men så en dag var du bara här. Jag fasade för att du skulle stanna, att du skulle bjuda in din släkt och dina vänner. Jag vill ha mitt paradis i fred.
Det var många tankar som for genom mitt huvud där jag stod och såg på dig. Stor, välmående och läckert chokladfärgad. Din gyllene ton var det enda som på något konstigt vis var vacker, annars var du bara mjuk och äcklig. Ja, du äcklade mig, du störde min ro. Jag var tungen att snabbt bestämma vad jag skulle göra. Mord var det enda rätta, men hur. Vilket sätt tilltalade mig mest och vad var minst lidande för dig. Nä, det sista tänkte jag inte så mycket på om jag ska vara ärlig. Det var du eller jag.
Jag tog beslutet att ta ett steg, sätta ner foten och trycka till. Din innan så runda mjuka kropp var nu bara en tillplattad slemmig sörja på min grusgång. I mitt kungarike kommer du aldrig att få exil. Så jag lovar att fortsätta vara en mördarmänniska mot hela din släkt.
.

1 kommentar:

malix sa...

istället för att trampa på dom så bjud dem på öl då drunknar de. dessutom inbillar jag mig att de får kul under den stunden. finns ett gift i tyskland som funkar djäkligt bra men det säljs inte här tyvärr