tisdag 5 maj 2009

Familjära vänner mellan -5 maj

Utmaning 125 - 5 maj
Skriv om ett gapskratt.

Detta hände för ett par veckorsedan hemma hos mig.

Min väninna Maja och jag hade som vi brukar suttit uppkrupna i soffan, druckit te, och pratat om livets stora ting. När min i vanligtvis inte så snacksalige man kom hem från jobbet så anslöt han sig till oss och vår diskursen Efter en stund kom Majas dotter på 9 år in och tjatade på sin mamma om något hon ville ha och de blev osams. Tjejen blev så sur att hon gick ut och smällde igen ytterdörren. Ja, ja, ville hon tjura så fick hon. Vi tre fortsatte vårt samtal som jag borde ha kommit ihåg vad det handlade om då min man aldrig diskuterar sådant banalt som väder, vind och senaste nytt från byggden, men där sviker minnet mig.

Min man och väninnan kom in på något mindre intressant för mig så jag sa att jag skulle gå ut och titta till den tjuriga tjejen och se vart hon tagit vägen. Maja tyckte att det nog var dags att åka hem för klockan var ju närmare åtta redan, hon skulle bara gå på toaletten först efter allt te hon druckit. Jag gick ut för att hitta hennes tjej och se om jag kunde få henne på bättre humör.

När jag sedan kom in igen såg jag min man stå och hänga på dörren stödd mot karmen in till toaletten. Där satt väninna på toaletten kissade och var djupt inne i sin diskursen med min man. Jag blev paff och sa: " Men Peter står du och tittar på Maja när hon sitter och kissar?!" Han blev alldeles skär i ansiktet och pös iväg väldigt snabbt. Jag tittade in på min väninna som satt där och såg ut som ett stoppljus i ansiktet. Så kom hennes kommentar: "Men måste du ha sagt något, då hade vi kanske inte märkt det".

Jag kunde inte hålla mig, jag bara gapskrattade. Väninnan torkade sig och reste sig. Då kom en annan fråga i mitt huvud: "Men stod du och drog ner byxorna framför min man, eller"? "Det vet jag faktiskt inte, men det kan jag väl inte ha gjort"? svarade hon.

Jag lovade dem dyrt och heligt att inte hålla tyst om detta utan berätta det för alla våra vänner. Jag och Peter kunde inte se på varandra under hela kvällen utan att brista i skratt.

Obs! Jag kallade min man för Peter och min väninna för Maja då jag aldrig skriver ut någons riktiga namn på bloggen.
.

3 kommentarer:

Marica sa...

OJ JÖSSES! Så underbart! Haha härligt skrivet! Bra jobbat :)

Nu tar jag mig friheten att länkar till din blogg från min :)

Maja sa...

Jag blir fortfarande illröd i huvudet!!!!!!!!!!

KarinaHC sa...

Himla kul faktiskt och bra skrivet.
På tal om ingenting, om hjärtat vill och tyget håller får man plats med vad man vill :D