tisdag 12 maj 2009

Apropå Schlager EM 12 maj

Utmaning 132 - 12 maj
Skriv om något du (eller din huvudperson) skulle vilja lära sig.



Åhhh... Efter att sett första deltävlingen i Schlager EM så förundras jag av dessa programledare. Alltid lika fantastiska vart år var vi än få se denna storslagna tävlingen i från. Det slår mig att de måste finnas en "Eurovision song contest programpressentatörs utbildning" Visst hade det varit fantastiskt att gå den skolan.

Man får lära sig många språk med dåligt uttal, skrika ut ord efter ord utan att få ont i halsen, ha extremt stort leende fastklistrat och uppspärrade ögon. Som kvinna lär man sig vara utmanande och förförisk och är man man lär man sig flörta med publiken.

I år hade denna lärdom gått ett steg längre. Släpp förallt inte din programledar partner, utan kläng, pussas, kramas, håll varandra i händerna mm. Dessutom hjälptes ju stämningen i slutet upp med att det var fri sprit i programledare logen.

Ska jag vara ärlig så skulle jag vilja lära mig att inte bli så provocerad men enklare är kanske att helt enkelt stänga av tv:n

1 kommentar:

skimmer sa...

jätteroligt litet "kåseri".

Man blir proviocerad.