tisdag 17 februari 2009

Dagens utmaning från SkrivPuff

.

Skriv om den mest intressanta människa du pratade med igår!

.

Detta ämne var inte lätt då jag igår pratade med många personer där alla betyder mycket för mig men det mesta var vardagsprat. Men intressanta människor finns för mig överallt, alla har något intressant som gör mig nyfiken. Endel bara för en kort stund och andra för hela livet.
.
Men det mest spektakulära i går kom min son 13 år med:
- Mamma jag har hittat en istapp som är ca. 70 cm lång.
- Ja, ha, sa jag nog först lite förstrött. Sedan fortsatte jag:
- Var har du hittat den?
- Vid plattformen som vi inte får vara. Vill du se den?
Jag tvekar, vill inte ta på mig massa kläder för att gå ut och titta på en istapp bakom ladan just nu.
- Sen kanske när jag ska mata hönsen.
- Det går när som helst, för nu ligger den i frysen i källaren.
.

2 kommentarer:

skimmer sa...

fin liten historia i verkligheten... *ler*

Cecilia Sahlström sa...

Hahaha..."där vi inte får vara" och där var "vi"...förstås. Barn är underbara och äkta! Härligt med istappar som är sjuttio cm långa. Vad kan vara bättre en vinterdag!? Kram Cissi