lördag 7 februari 2009

Dagens utmaning från SkrivPuff

.
Skriv en klichéartad beskrivning av den miljö du befinner i nu!
.
.
Här sitter jag nu i mitt anletes svett och kämpar på som bara den med min text. Utsikten är inte något vidare i dag. Huset är inbäddad i den tungaste dimma. Den är så tjock att man kan skära den med kniv, men efter regn kommer ... Nä appropå kniv. Kniven på strupen är vad jag behöver för här blir inga barn gjorda i dag om jag inte rappar på. Klichéartad beskrivning, det är inte lätt den, nä. Svårt, men det ger väl sig så smånig om. Blir det ingen text i dag så går det väl fler tåg som man brukar säga. Jag kanske har vaknart på fel sida, känner mig lite som urvriden svamp. Bästa att ta sig i kragen innan mannen kommer ner och undrar om jag kommit i klimateriet. Jag brukar aldrig skriva klichartat, men så säger väl alla. Nä tiden flyger förbi, och om du frågar mig så måste jag bara säga att detta var minsan inte lätt.
Dags att tänka på refrängen, det finns ju som sagt en dag i morgon med.

Ha det!
.

4 kommentarer:

skimmer sa...

jag är lite osäker på vad uppgifter eg är men läser detta och fattar bättre. Jättebra
/Skimmer

Cecilia Sahlström sa...

Du har ju kommit på en hel mängd klichéer. Hade varit roligt om du beskrivit din miljö, även om det hade varit klichéartat hade det ändå kunnat ge en bild av hur det ser ut (klichéer är ju ändå begrepp som de flesta känner igen). Men vad gör väl det om hundra år?:=)Själv tyckte jag det var enormt svårt att beskriva min miljö i klichéer, men fick ihop nåt i alla fall till slut. Halvdant! Cissi

Cecilia Sahlström sa...

Nej, det tror inte jag heller. Mästerverk är ju i princip aldrig klichéartade! Egentligen var det ju det att vi var flera som ville ha lite mer kritik, som gjorde att jag skrev lite annorlunda än vanligt. Jag tycker också att jag behöver det för att komma framåt! Det blir så hemskt mycket snälla saker vi skriver och det är ju skönt och behagligt för självförtroendet. Men jag vill växa som skribent! För att till slut bli en excellent sådan. Hoppas du får en riktigt härlig helg. :=)Kram Cissi

Cecilia Sahlström sa...

Nåja, excellent och excellent. Dit når jag kanske aldrig. Men jag skulle vilja i alla fall:=)! Cissi (igen)