måndag 23 februari 2009

Dagens utmaning från SkrivKlotter

.
Det ingen vet är att ...
.
Det ingen vet är att jag har ett hemligt svampställe. Jodå. Gillar du svamp. Jag bara älskar att plocka svamp. Vill helst hitta Sveriges gula guld som alla andra men brukar istället få nöja mig med burkar av torkade trattkantareller. Men det är inte illa det. Dom plockar mina föräldrar åt mig då de bor på mer svamprika ställen. Dessa torkade trattisar är vårt guld under kalla vinterdagar i en mustig gryta.
Här nere på Österlen finns inte så mycket annat är soppar eller rörisar som en del kallar dem. Äkta ängscampinjon finns vid bäcken här och det är inte alla som vet. Fast i vår trädgård har vi också ett gott bestånd. Tänk er vildvuxen champinjon i den egna trädgården, vem kan skryta med det? Men detta var inget riktig hemligt, men... Jag har ett annat hemligt svampställe också. En sort jag odlar året runt. Det ni? Jag har svamp i naveln. Dessutom en ovanlig sort, fotsvamp.


.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahaha, fantastiskt.... tror nog att du ska söka för fotsvampen i naveln! Det jag känner direkt
är att, trotts att jag inte plockar svamp, så vill
jag ha tillgång till det gyllene stället!
kram/B

Tjotten sa...

Hahahaha! Din kommentar gav ett gott skratt också, vilka hemilgheter har du då?

Lillemor sa...

Instämmer, jätterolig text, jag är svampoman men inte under dödshot skulle jag avslöja mina bästa kantarellställen.
Men det där med en rolig text från mej...raincheck på den, va;)

Margareta sa...

Ja där fick du till det! Det låter som naveltrång och bör nog behandlas.....!

Unknown sa...

tack för kommentaren... vill du skratta lite, så kolla vissa av de kommentarer som gjordes på dagens utmaning!!! ibland blir jag rädd att människor inte har någon förankring i verkligheten!!
Kram..

skimmer sa...

åhh gillade detta med svampställ, har inget tyvärr...(bara i naveln, nä..blääää)