onsdag 1 april 2009

1 april

.

Utmaning 91 - 1 april
Skriv om ett aprilskämt du någon gång gått på!

Barn är ofta lätta att lura och själv blir jag alltid lurad hela 1 april, hela dagen. Erkännas ska väl att jag låter mig luras så att barnen ska ha kul. Med tex: titta mamma en fluga i kaffet eller en mus under soffan. Och innan jag ens har hunnit böja mig ner så hör jag: April, april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill. Det är härligt att se hur glada de blir när de kan lura sin mamma.

Så klart så måste jag ge igen. Barnen och jag var alla i samma rum. Jag ställde mig vid fönstret och tittade ut över ängarna. Så tillslut kom frågan.
"Vad tittar du på mamma?"
"Det är ett så fint rådjur här utanför, kom ska ni få se." Jag flyttar mig så barnen ska se bättre och så jag ska se dem ordentligt när jag lägger in stöten, april, april...
"Men mamma, det är ju en älg"

Det var jag som blev lurad denna gången för det var verkligen en älg utanför.
.

5 kommentarer:

Moslan sa...

Dubbel luring :) Kul med barn blev sugen på att skaffa ett gäng nu kids nu :D

Cecilia Sahlström sa...

Hahahahaha....du är så himla rolig!! Jättefin text. Och visst är det så att man gärna låter sig "luras" av barnen. De blir ju så lyckliga! Men ibland faller man på eget grepp! Gulledig! Cissi

skimmer sa...

Som vanligt roligt, och överraskande!!!
'
tyvärr inte blivit lurad alls idag men önskar mej en kull barn som lurar allt och alla som du har...

Gisela sa...

Hej!
Jag blev också lurad, gång på gång på gång. Samma sak lurades dom om också, så som man gör när man är 4 och 6. Fy skäms på mig som inte läst något förren nu! Jag blev fast! Du har talang tjotten! Jag som aldrig läser fastnade. Det är kul att faktiskt på något sätt känna igen texterna.

skimmer sa...

Kollade in om du hunnit med 92an, fick skratta gott igen åt ditt skämt!