torsdag 8 januari 2009

Dagens utmaning från SkrivPuff

Du träffar en gammal bekant som du inte umgåtts med på 10 år. Vilka förändringar ser han/hon hos dig? Vill personen uttala dem? Skriv en dialog!

- , men är det inte...
- Jo, det var nog minst 10 år sedan Tjotten.
- Va kul att se dig.
- Dig med.
- Du är dej minsann lik.
- Hade det inte varit för ögonen så ... Du har förändrats en del.
- Det vore väl konstigt annars, tre barn och en massa jobb. Men du då, har du familj?
- , inte ännu. Jag dejtar en, men jag vill fortsätta satsa på karriären Du satsade på familjelivet?
- Ja, jag har ju alltid velat ha barn tidigt, som du vet.
- Jag är väl lite mer ego, vill satsa mina pengar och min tid på mig själv. Men börjar inte barnen bli så stora nu att du skulle kunna vara hemifrån lite, tex. testa på något gym, det är så härligt.
- Så det syns så tydligt.
- Ta det inte så, konstigt vore det väl om det inte gjorde det.
- Det har du väl rätt i, men när man tittar på dig så, en fräsch karriärskvinna.
- Ärch, det är bara den stilen som räknas i mina kretsar, man måste ju hänga med de andra. Har du inte tänkt på att göra något bara för dig själv, lite som uppmuntran till dig som kvinna. Som tex lite manikyr eller bara ta en härlig stund hos frissan?
- Lite hemmafärgning och toppa håret själv det kan jag, så det får duga ett tag till. Snygg kappa förresten, var har du köpte den?
- Couteux La Monte

- Ja ha.
Hon sveper med blicken över mig.
- Men du, det var ju roligt att träffas, kanske vi skulle ta en Latte nån dag. Ha det!

Inga kommentarer: