onsdag 21 januari 2009

Dagens utmaning från SkrivPuff 21

.
Favoritplatsen i ditt (eller din huvudpersons) hem blir omdesignad av ett TV-team utan din vetskap. Skriv om reaktionen när det uppdagas.

Hela gården var full med folk. Jag var precis hemkommen från jobbet och det enda jag längtade efter var lugn och ro, min hörna med en god kopp kaffe.
- Här kommer hon sa någon i rosa snickarbyxor.
En tjej på högst 25 år med en slarvig hästsvans uppe på huvudet och lila målade ögon kom fram och sa:
- Du har haft turen att vinna en ”snygga till och göra om det dag” i ett av era rum. Det var en granne som skrivit till oss. Så här stod det i det vinnande brevet:
Bondromantik och fransk stil ska detta nog vara,
här finns trägolv och vitkalkade väggar som i skånska kök.
Bjälkar i taket, gammal soffa bör nog flyga och fara,
att få detta vackert modernt blir för er inget bök.

- Blunda nu så ska vi gå in.
De satte bindel för mina ögon och ledde in mig.
- Ett två tre!
Åh, herregud tänkte jag. Tårarna bara rann ute efter mina kinder. En grällig blommig fondtapet, resten var målat i pastellrosa. Allt var fasansfullt. Min härliga soffa och min härliga hörna hade bytts mot en gigantisk platt tv och köksbord med glasskiva och rostfria stolar.
- Fantastiskt, va! Var måltid blir nu som ett biobesök.
En kamera var uppstoppad i ansiktet på mig.
- Hon gråter av lycka!

.

Inga kommentarer: