måndag 5 januari 2009

Dagens skrivutmaning från SkrivPuff

Skriv om den dag du upplevde igår- men lägg in minst tre lögner.

Vaknade som vanligt tidigt. Morgonen var kall och frisk, kaffet varmt och uppiggande.
Jag och min vän hade bestämt att träna våra hundar på att åka buss denna dag. Jag var ganska nervös inför detta tilltag då det var första gången för mig och min hund.
Med stadigt tag om kopplet gick vi på bussen. Bussen var överfull med folk som skulle in till stan. Helt fel dag för denna träningsutflykt konstaterade jag snabbt.
Min vän och hennes hund spatserade lugnt bakåt i bussen och tog en plats. Min hund var allt annat än lugn. Uppförde sig mest som en känguru, skuttade glatt framför mig på bakbenen för att kunna se så mycket som möjligt.
Vi hittade en plats och jag satte min hund mellan benen. Jag andades ut av lättnad, detta skulle gå bra. Då startar bussen och min hund flyger upp i mitt knä. Där satt han och tittade skrämt ut över alla.
Bussen stannar. På bussen kommer nu en dam med en mycket vacker pudel tik enligt min hund i alla fall. Han sliter sig, springer fram till den välluktande tiken. Tycke uppstår tydligt vid första ögonkastet för även hon sliter sig. Precis som dörrarna ska stängas slinker båda två ut och springer iväg ut över ängarna.
Detta var det sista jag såg av min hund, men lycklig var han.

Det blev nog mest lögner :-)

Inga kommentarer: