torsdag 17 december 2009

Bara för att man går i kortkort så vill man inte bli utnyttjad.

Utmaning 351 - 17 december
Skriv om att ta emot.

Idag blir mitt skrivande lite tankar om vilken respons jag får ta emot i mitt skrivande.
Allt jag skriver vill jag ska väcka någon form av känsla hos läsare, annars hade det varit meningslöst. Det kan vara sorg, skratt, förvåning, ahaupplevelse eller bara igenkännande. Alla känslor har samma värde och mångfalden av dem gör texter mer innehållsrika. Jag har gått fyra terminer på skrivkurs och jag är inte rädd för kritik. Men ordet kritik står inte bara för dålig kritik utan även bra kritik och båda behövs. Det första för utvecklingen, det andra för lusten att fortsätta. Mina korta texter använder jag mig helst av till att träna sådant som jag har fått höra på mina kurser att jag har svårt för. Framför allt är det att rättvist beskriva starka känslor. Så jag har här testat på sådant som ångest, ilska/gräl, sprudlande glädje och erotik.

Ja, jag tror att de flesta inte missade min erotiska text. I en dels öron var den inte erotisk utan mer sex eller rent utav porr. Jag fick ta emot mycket kritik och det var vad jag ville. Men två erfarenheter fick jag också som jag inte ville. Den ena känner nog alla till då det gjorde att så många andra än jag satt i vånda och kunde bli lidande. Men det är den andra erfarenheten jag vill tala om. Vilken lång inledning för att komma till saken.

När jag skriver så kan det vara fiktion, självupplevt eller alla grader där mellan. Men även om det är fiktion så kommer ändå texten ut genom mig och det jag bär med mig. Sanning eller lögn, ingen vet bara jag och så vill jag för det mesta att det ska vara. Om jag skriver tex. något mycket sorgligt så är det ingen som ringer, mejlar eller chattar med mig om mina upplevelse. Ingen som vill trösta eller gotta sig i det. Ingen som säger "jag hade hellre legat i sängen och läst än suttit på kontoret och läst". Men! Vad hände när jag skrev om sex mellan två vuxna människor? Jo helt plötsligt så blev det legitimt att ta kontakt med mig och berätta om sina upplevelser i samband med textläsningen. Men inte bara det jag skulle tydligen dessutom vara intresserad av alla andras sexerfarenheter och hemliga drömmar. Jag bör väl nämna att det inte var någon tjej, kvinna eller tant som kontaktat mig.

Nu bör de sluta läsa som inte tål att höra vad jag utsatts för!

Först bör sägas att eftersom det är känslor jag vill väcka så gladde det mig att jag lyckats med det. En del blev äcklade andra upphetsade, bra! Men "jag fick ståkuk och fick gå och runka av mig två gånger", "kan du inte berätta om andra sexerfarenheter, lite mer kinky", "jag verkligen gillar att bli avsugen så som du beskrev det" mfl. Även rena förfrågningar om jag vill vara med på det eller det.

En del säger väl nu "vad hade du egentligen väntat dig?" eller "det är ditt eget fel!". Jag är nog lite för blåögd för att fatta sådant. För mig är känslor viktiga, alla lika viktiga ingredienser av livet och svåra att skriva om. Jag hade faktiskt inte räknat med denna nya erfarenhet. Varför är det så här?

En slutsats och en fråga har jag nu kvar att skriva om.

Tydligt är att fler personer än jag trott läser min blogg, inte bara vänner och literärt intresserade puffare som jag litar på. Dessutom trodde jag att jag var lite mer anonym än jag var.

Men hur gör jag nu. Jag vill fortsätta att även kunna utveckla mitt skrivande inom detta område och få bra och dålig kritik, utan att få ta emot snuskiga förslag.

Från en liten Tjotten som känner sig utnyttjad.

10 kommentarer:

Drumalex sa...

Det skär i hjärtat att höra om dessa påhopp. Kommer man med sådana förslag är man förmodligen inte tillräckligt intelligent för att begripa att man befinner sig på en skrivarblogg. Vet inte om det är möjligt att bara ändra sitt alias och göra om sin sida, rensa den, så att säga börja om på nytt men mer anonymt. Starta en ny blogg kanske. Lite synd eftersom vi alla börjat "känna" varandra en aning. Var man än befinner sig i världen så finns det alltid några som kommer att missbruka de friheter vi har. Det hjälper ju inte dig i din omedelbara situation men du har en skrivarvän i mig som stöttar dig. Hoppas du kommer på en lösning så jag får möjlighet att fortsätta rosa eller risa.

http://tittelina.blogspot.com sa...

Oj vad hemskt! För det första håller jag med dig i allt du skriver beträffande varför du publicerar texter här. Tror alla känner på samma sätt som du.

För det andra är jag lika blåögd som du. Har inte tänkt på att andra hittar hit än författarintresserade. Jag antar att vissa (oseriösa) söker på erotiska uttryck (Hur orkar de hålla på? Skaffa dig ett eget liv vill man säga till dem.) och hamnade på din blogg. Riktigt osmakligt. Och synd att du blivit drabbad.

Hoppas du kan komma vidare, inte glömma men lämna det bakom dig och fortsätta skriva här på skrivpuffen.

Vill gärna läsa mer av dig. Hälsningar Ethel

Anitha Östlund Meijer sa...

Hejsan!
Jag tror att han hittat din blogg genom att googla på sexnovell eller något liknande. Du anar inte vilken genomslagskraft internet har?
Om du har lust kan du läsa mitt manus LIVET...INGEN ENKEL HISTORIA på kapitel1.se/anitha-ostlund
Där är det mycket sex och erotik som faktiskt hänt på riktigt.
I början var det svårt att skriva om erotiska tankar, men efter lite träning och blossande kinder lyckades jag få ihop något som jag faktiskt är jättenöjd med.
Jag skriver för att jag vill beröra människors hjärtan och tankar, och ibland hittar som sagt fel människor hit.
Vi kallar dessa människor internettroll på kapitel1 och det enda sättet att få bort dem är att tiga ihjäl dem. Kommentera inte, bara sudda ut och glöm.
Ha en bra dag och kram

foxy sa...

Det är helt otroligt- jag förstår verkligen att du känner dig utnyttjad. Jag har inte heller tänkt så mycket på att alla möjliga och omöjliga kan hitta hit.
Men dessa män finns, bara att inse, som Duralex säjer, förmodligen saknas det en del däruppe under hårkalufsen.Försök låta det rinna av dig och orkar du så återgälda med något som får ståkuken att krympa ihop.
Fortsätt att skriva snälla, du är en för mej, ny men mycket uppiggande bekantskap.

liselotte sa...

Hej Tjotten
Fortsätt och skriv. De som har kommit med snuskiga kommentarer berättar mycket om sig själva. Ignorera dem och tänk på ditt eget mål att utveckla ditt skrivande. Låt ingen person med snuskika tankar stoppa dig. DU ÄR GOTT PÅ VÄG.
jag uppskattar verkligen dina kommentarer.

malix sa...

sjuka människor finns det gott om men inte får dessa förstöra din förmåga och lust till att skriva. Är det inte så för oss alla att allt inte är självupplevt, det är väl det som är utveckling att prova på olika texter även om själv kanske är snäv inom mitt område. Jag hoppas verkligen att jag får läsa mera texter av dig och låt inte sjuka stackare hindra dina förmågor att skriva. Det vore en förlust för både dig och oss andra

Bokmånglarn sa...

Hej,

Jag kan bara säga - Fortsätt att skriva!

Det finns ingen väg tillbaka, det är bara framåt som gäller. Att läsaren sen inte kan skilja på Jag-form och det som är du får man nog leva med, tyvärr. Ju närmare man kommer sanningen och trovärdighet i sin text, desto skickligare är man som författare och desto närmare kommer man med målet med sitt författarskap. Trovärdigheten i texten får tyvärr samtidigt den effekten att människor tror att det handlar om författaren. Det är ju till den nivån på trovärdigheten man vill nå. Sicket dilemma.

Att du är blåögd gillar jag (du skriver att du är så), det visar på en ärlighet i ditt sätt att vara till omgivningen och att baktankarna inte finns där. Gillar det, för jag är själv likadan.

Hur man ska förhålla sig till allt skräp man får se på nätet har jag ingen bra lösning på. Inte bry sig, är väl den bästa rådet, men kan man skaka av sig skiten? Vet inte. Hoppas bara att du kan det.

Cattis sa...

Håller med vad de andra skrivit. Fortsätt att skriv.

kramkram

Marie sa...

Fortsätt skriv! Vill fortsätta hitta dig här vännen.

Anonym sa...

Amateur Sex

amateure privat

Geile Girls