fredag 27 november 2009

Ett avbrott i vardagen

Skrivpuff 331

5.5o. Godmorgon, godmorgon, hör fåglar sjunga ... Min egen inspelning av denna sång med pigga uppmaningar i stil med"dags att upp och hoppa nu". Det kan absolut inte finnas något värre att vakna till. Men det går och det är huvdsaken.
Så har min vardag börjat sen ... lång tid nu.
Sedan väcker jag barnen, ser till att de blir färdiga med allt morgon bestyr. Pussar dem och ser till att de inte missar skolbussen.
Nu är det min tid. Min man har kokt kaffe till mig innan han åkte. Det står på termosen. Den och favorit koppen tar jag med mig in till soffan. Kryper upp i hörnan med två kuddar bakomryggen. En hemma vävd filt drar jag över mig. Datorn slår jag på och så gör jag dagens "skrivpuff". Så har jag börjat min vardag sen efter jul men med ett sommaruppehåll och så ...
Men nu har det blivit ett mycket långt avbrott från min tidigare så bra morgonrutin. Visst har jag skrivit. Skrivit på mitt projekt samt alla övningar från mina 2 kurser. Men puffen var en bra rutin som stärkte mig. Att starta igen var svårt då det känndes så längesedan.
Nu ska det bli slut på detta vabrutt i vardagen.
Vi ses i morgon igen

6 kommentarer:

Unknown sa...

Välkommen tillbaka!

Drumalex sa...

hälsar dig också välkommen tillbaka. är själv en något mer sporadisk besökare här nu för tiden, mest beroende på att jag har spelat med olika band alldeles för mycket. Håller med om att skrivpuffen är en bra rutin. Ser fram emot att få kommentera dina texter fortsättningsvis.

Sofie B-C sa...

Kan se dig framför mig i soffan -så härligt! Roligt att läsa dina inlägg igen. Kram

Drumalex sa...

Hej igen. Tack för din kommentar. Som svar på din fråga så får du mer än gärna skicka texten vidare. Ord ska man inte hålla på, de ska spridas.

Anders sa...

Tjena
Känner inte dig sedan tidigare.
Kul att du tar upp puffandet igen. Själv startade jag i oktober, efter en skrivarkurs ifs inte för Ann

Vill du veta vad som hänt i min story så läs ingläggen från början. De hänger ihop.

Tack och hej

Anonym sa...

Heeeejjj!! Vad roligt att få en välkomsthälsning av dig! Du må tro att jag saknat skrivpuffen och er alla här. Men ork är vad ork är. Nu är vi båda åter. Stor kram/Cissi