tisdag 22 september 2009

Vad jag visste

Utmaning 265 - 22 september
Skriv om att veta.

Värme iform av dunfjädrar virvlade runt oss. Inget utanför betydde något just då. Jag såg rakt in i henne och såg en människa som kunde bära mig när det var tungt att gå. Hennes ögon talade samma språk, samma känsla hade träffat henne. Själsfränder, som kärlek vid första ögonkastet. Någon som såg, förstod och togemot mig. Så lika men så olika, det var berikande. Jag visste att det var ömsesidigt. Vi behövde varandra som stöd i vardagen för att lätta på trycket med familj, jobb och eviga "varför".

Jag öppnade mitt hjärta och lät henne komma in, lät henne få en av de dyrbara platserna jag hade kvar att ge. Vi delade tankar, upplevelser och drömmar som vi inte vågat yppa tidigare. Naken stod jag och blev betraktad, hon skylde sig inte heller. Det var ljuvligt att få studsa mitt nakna jag mot henne och ta emot mig själv med nya ögon igen. Hon lärde mig att lära känna mig själv.

Så kunde hon inte, orkade inte, hade för mycket att göra och ville inte. Jo, det skulle nog gå att träffas i morgon eller nästa vecka. Det gick aldrig och inget svar på varför kunde hon ge.

Jag hade trott att jag kände henne, från första stund. Jag trodde det var ömsesidigt och att det jag saknat hade blivit mig givet. I min lycka över att finna denna saknad smakupplevelse hon gett mig hade jag byggt upp en själsfrende i mitt inre som inte fanns. Envist hållit mig kvar vid den bild av henne som jag först känt Inte velat se den hon sakta visade sig vara bara så jag ville ha henne.

Det hade varit lätt att säga att jag blivit utnyttjad men då hade jag ljugit. Jag hade själv varit en attraktiv ny smak. Men istället för att dela, ge och ta hade jag onanerat ensam öppet in för henne. Velat tro att vi var två som delade samma slickepinne.

Det kommer läka men fortfarande blöts mina kinder i saknad av den som aldrig fanns.
.

6 kommentarer:

malix sa...

hallloj vilken härlig enorm text med massor av känslor och visst e det så den själ vi inom oss har den sanning som vi vill se den behåller vi tills det är faktum att den inte fanns för att på något sätt skydda och ta hand om oss fast det är det minsta vi egentligen gör.

Betty sa...

Verkligen vackert och fångande. Jag fastnar direkt från början, första meningen är klockren, så mysig och det fortsätter genom hela texten. /Betty

Drumalex sa...

Vad ska jag säga,jag blev nästan chockad. Du beskriver mitt nyligen havererade förhållande klockrent.

Anitha Östlund Meijer sa...

en enormt vacker text.
Det är alltid svårt att se någon man månar om i annat ljus. det vill liksom inte in i hjärnan. Själv lyckades jag behålla en bild av en man i 16 år som tyvärr aldrig stämt.

Unknown sa...

Så bra skrivet om en vänskap utöver det vanliga, som sen kraschlandar med besvikelser...

skimmer sa...

oj säger jag oxå. smärtsamt utlämnade med sanning man känner igen. Härligt farligt hemskt vackert Tjotti