fredag 7 augusti 2009

Skriv Puff Utmaning 219

Utmaning 219 - 7 augusti
Vad skulle du vilja hitta i en "goodie-bag" för författare?


Money, money, money ...
Så förbaskat trist är det som saknas mest för mig. Varför måste jag vara beroende av pengar för att kunna göra det jag helst vill. Jag kräver inte mycket. Inga hutlösa summor, bara så livet med familj och barn går runt och att de inte blir lidande av att jag ska få göra vad jag vill.
Nä, hur romantiskt det än låter att att leva på kärlek och luft, så är det in möjligt, inte för mig i alla fall.
Har jag jobb, har jag inte tiden för skrivandet. Har jag inget jobb så har jag inga pengar.
Inspirerande och utvecklande kurser är annat som jag känner stort behov av. Då är vi tillbaka till baka på det trista.
Money, money, money ...
Så i ärlighetens namn så går det inte ihopa och allt blir lite halvdant i mitt författande. Men vilka problem som hade löst sig med en "goodie-bag" fylld med: Money, money, money ...
.

2 kommentarer:

Drumalex sa...

Jag som drömmer om vad jag ska göra med alla pengarna när jag väl blir en bestsellerförfattare. Men det är klart, pengar nu skulle ju underlätta en hel del också.

malix sa...

jo pengar är ju ett måste som vi skapat
har samma problem med att leva på luft och kärlek