lördag 21 mars 2009

Utmaning 80 - 21 mars från SkrivPuff

.
Skriv om en bra idé.
.
Min chef hade en bra idé. En idé för att rädda avdelningen från stora ekonomiska bekymmer. Jag blev sparkad för tio dagar sedan. Tydligen ska jag bli den stora välgöraren för avdelningen genom att inte finnas mer.

"Varför gräva ner sig för detta, så är det för så många i dag." Så är det flera som uttrycker sig. Det är tio dagar sedan nu, i morgon elva. Jag har redan lämnat. , dom får inte släppa mig förren om fyra månader, men rent mentalt är jag redan borta. Jag har ingen idé för hur jag ska klara denna tid.

Någon nöd ska det inte gå på mig mer än rent ekonomiskt, men så är det för så många i dag, som dom säger. Idéer har jag. Det tog inte lång tid innan de dök upp. Kanske var det meningen. Kanske ska jag satsa på att skriva och gå en klar ekonomisk död tillmötes. Ännu har jag ingen bra idé men jag har många idéer En av hundra kanske är en riktigt bra en.

Ska jag göra som jag allra helst skulle vilja så kostar det pengar och det alternativet finns inte. Så mitt näst bästa "vad jag allra helst skulle vilja" är att gå i ide. Alltså "ta min säng och gå". Stänga in mig med min laptop, böcker och huvudet fullt av bra skriv idéer, på vatten och bröd så går jag även ner i vikt.

Det finns nog en mening med detta också, även om inte jag kan njuta av smaken av den ännu, den ska bara mogna först.
.

7 kommentarer:

Cattis sa...

Det finns en mening med allting. Man får inte mer än man klarar av säjs det.
Lycka till. Tänker på dig.

Kram Cattis

Cecilia Sahlström sa...

Det är för jäkligt! Jag tänker på dig! Förresten, av de hundra idéerna kommer det kanske faktiskt en riktigt bra en! Och ibland vill man gå i ide. JAg vet, känner igen alltihop. Arbetslös har jag inte varit, så det vet jag inte hur det känns, men jag kan tänka mig att det är hur hemskt som helst. Och att någon form av meningslöshet smyger sig in. Men jag är säker på att du klarar av det. ATt du hittar tillbaka till meningen! Tänker på dig. Förstås! STor kram Cissi

Cecilia Sahlström sa...

En stilla undran: Har jag sårat dig på något vis? Eller skrivit någonting som du uppfattat som kränkande. Jag har inte sett till dig! Kram från en lätt oroad Cissi

Margareta sa...

Jag hoppas att du får kraft och ro att hitta in till dina allra bästa idéer och lösningar.
Varma hälsningar Margareta

Cecilia Sahlström sa...

Åhhh, vilken lättnad, det värsta jag vet är att såra människor i min omgivning. Särskilt om jag tycker om dem, naturligtvis. Jag är glad att så inte var fallet. Kul att få höra om din bakgrund. Det var nästan som jag hade tänkt mig. En människomänniska!ATt vara en människa som jobbar för,med och med omsorg om människor. Det är en människomänniska! Och idémänniskor är faktiskt ofta också människomänniskor. MEd kort tålamod, men ändå! Glad att du ville skriva långt till mig, och lika glad för att du är en modig, frisk och glad människa i grunden! Många är vi som drabbats av motgångar, men allt är til syvende og sidst subjektivt upplevt. Jag är så ledsen för din skull! Och samtidigt hoppas jag att det som drabbat dig också kan bli en chans till någonting nytt, annat! Stor och varm kram/Cissi

Anonym sa...

Väl skrivet må jag säga.

Anonym sa...

Väl skrivet må jag säga.