söndag 15 februari 2009

Biobesök

.
Maria Larssons eviga ögonblick såg jag i dag på bio. Vilken härlig upplevelse. Stillsam och gripande. Mycket tankvärd som kommer dröja sig kvar länge. Tror absolut att det är en sådan där film som bör ses flera gånger, då jag antagligen upptäcker andra djup och ser den med vidare syn.

Marias sätt att se på livet genom linsen fick mig att upptäcka att det är så jag ofta ser på livet, vardagen och det lilla. Jag somar in och lagrar livet i blider. Kanske är det så många som skriver fungerar. Mitt språk är i bild och känsla mer än hörsel och tal. Hörsel och tal använder jag mest men det är inte det som jag lagrar. Ja, detta behöver jag tänka och filosofera om mer.

För mig är biobesök sällsynta. Men jag är glad över att jag kom iväg i dag.

.

2 kommentarer:

liselotte sa...

Hej Tjotten
tack för tipset om filmen

Anonym sa...

Tack för att du drog med mig!