tisdag 28 april 2009

Smitta -28 april

Utmaning 118 - 28 april
Skriv om en god gärning.

Våga se en medmänniska.
Våga le mot en medmänniska.
Våga bekräfta en medmänniska
Våga ge av din tid till en medmänniska.
Våga säga vad du tycker till en medmänniska.
.
Någon såg mig.
Någon log mot mig.
Någon bekräftade mig.
Någon gav av sin tid till mig.
Någon vågade säga vad den tyckte till mig.
.
Jag såg henne.
Jag log mot honom.
Jag bekräftade henne.
Jag gav min tid till honom.
Jag sa vad jag tyckte till henne.
.
En god gärning, är en smittsam sjukdom.
.

3 kommentarer:

Marica sa...

Riktigt bra, medryckande och värmande. :) Mer sådant!! :D

Cecilia Sahlström sa...

JA medryckande. Och faktiskt satte du exakt vad det handlar om, tycker jag. Att ge och därmed känna tillfredsställelse över det och den andra människan blir hjälpt, får stöd, kärlek eller uppmärksamhet och mår bra eller i vart fall bättre av det. Vinna-vinnasituation, skrev jag till Anna. Och det är det nog allt! Cissi

skimmer sa...

oj så rytmiskt coolt.
och slutet så sannt!!!

tack för allt fint du skrev till mig.
/Lena .