måndag 16 mars 2009

Utmaning 75 - 16 mars från SkrivPuff

.
Skriv om att fullfölja en plan.
.
Mitt liv är det ingen som styr över.
Ingen på denna jord.
Inte heller jag själv har den gåvan.
Lev i dag,
inte i går eller i morgon.

Mitt liv är det ingen som styr över.
Ja eller nej, är mitt val.
Ansvaret för prioriteringar är mina.
Ge kärlek,
få dubbelt igen, inget ska ångras.

Mitt liv är det ingen som styr över.
Men jag står till svars.
Utan att vara klar kan allt ta slut.
Vårda livet,
i det lilla, då nås det stora.
.
.
*Planen är att fullfölja uppdraget att ta hand om det liv jag fått, när det än tar slut*

6 kommentarer:

liselotte sa...

Fina kloka och eftertänksamma ord. Du har många strängar på din lyra

Cecilia Sahlström sa...

Alldeles rätt, Tjotten. Det är bara man själv som står till svars. Fint skrivet, bra rytm och god känsla för språket! Tycker jag! Kram Cissi

Anonym sa...

Hej hej! Nej det blev inte alls för mycket! Det var jätte nra kritik verkligen! Många vågar inte säga till om det är något som inte faller i smaken så jag tycker bara att det är toppen. Jag vill ju utvecklas liksom!
Och nu fick jag saker att tänka på, för mig var det ju självklart allt hur hon tänkte osv. men det är det ju inte alls för alla.
Tack så mycket!!!

Jag tycker mycket om din dikt. Särskillt sista raden. Och när jag läst din "fotnot" om planen så tyckte jag ännu bättre om den.

Anonym sa...

En fin plan.

Anonym sa...

Hejsan hejsan! Tack ännu en gång för kritiken :) Jag har gjort lite ändringar i texten efter det. Försökte tabort det "ytliga" tramset. Vet inte riktigt hur det gick. http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.8046169

ha det toppen!
p.s jag råkade posta mitt förra inlägg som anonym :S

Gnapp sa...

Vackert, och tänkvärt.