tisdag 3 mars 2009

Dagens utmaning från SkrivPuff

.
Skriv om en kroppsdel som du - eller din påhittade person - skulle vilja ha fler av.
.
Hoppsan, bara en! Klonad hade inte varit dumt så jag hunnit med dubbelt så mycket på en dag.

Gympapåsar ska med till skolan. Rena och likadana strumpor ska lilleman ha. Gubben hittar varken byxor eller kalsonger. Dags att slänga in en tvätt till. En blus ska strykas. Frukosten fram och framförallt bort från bordet igen. Vem skulle ha med fika till ute dagen? Kl. 16.00 körning till kören. Hämtning kl.17.30. Middag klar 18.00. Vad ska jag ha till middag? Oj, har jag lovat storasyster att åka till Sara, ska du hemtas 18.00, okej. Mjölken, osten och hundmaten slut, affären måste hinnas med. Sista dagen att anmäla lilleman till sommarlägret, glöm ej! Hinner jag en snabb kissning med vovven innan jag ska till jobbet? Jobbet, just det jobbet, jag jobbar också, skit!

En hjärna till för att organisera allt och lägga upp fungerande schema, loggestik samt en påminnelse signal 10 minuter i förväg hade inte varit dumt. Har så många gånger hört att det är det jag ska använda mobilen till och jag som trodde man ringde med den. Jag har försökt, men att komma ihåg att lägga in det där tillhör nog också den där hjärnan jag inte har. Men hjärna är ingen kroppsdel och två huvuden vill jag inte ha. Det räcker att höra barnen bråka med två öron. Att ha snuva med en näsa är helt klart att föredra. Och herre Gud så tjock jag hade blivit med två munnar.
.

4 kommentarer:

liselotte sa...

Rolig text som berättar om vardagens alla måsten. Kul läsning

Margareta sa...

Intensiv historia, jag blev alldeles trött av allt göra men det verkar som om du hänger med bra en hjärna till trots. Härlig humor på slutet!

Anonym sa...

Hahahaa, älskar sista meningen:-D

Miss G sa...

kul text. älskar också sista meningen!