söndag 4 januari 2009

God natt!

Dagen har i alla fall varit till belåtenhet då många nya scener har dykt upp i mitt huvud. Kärleksdramat som gick på 1:an gav mig inspiration tillsammans med mitt nuvarande känsloläge kan det nog bidraga med några bra konstruerade kapitel.

Dagens text:

Obs! Handlar om en kvinna, änka ca 45 år, som har ett eget konditori.


Hur kan alla människor vara så förtjusta i att duscha? Hade det inte varit för att jag ska ner i köket och baka så hade jag absolut inte duschat varje morgon. Gud vad jag fryser när jag står på det kalla kakel golvet. Det tar en liten stund innan vattnet blir varmt så här på morgonen. Som alltid är det några kalla droppar som hamnar på mig trotts att jag försökt undvika dem. Jag backar huttrande bakåt och in i den kalla kakelväggen istället. Samma visa varje morgon att jag inte lär mig. Så fort vattnet uppnår rätt temperatur så blir det istället bli för varmt. Ja det är verkligen inte lätt att samtidigt som jag kämpar med värmen och kylan på vattnet så ska jag hinna tvätta mig också. Idag har jag i alla fall inte otur så en del andra mornar då någon annan morgonpigg människa i lägenheten hunnit duscha innan mig för då är varmvattenberedaren snabbt tömd. Nu är det oftast jag som går upp först på morgonen men kommer jag som nummer tre in i duschen är det bara att acceptera kallt vatten. Tyngd lagen är en annan negativ effekt tillsammans med duschningen. Alla valkar är vackert utsläppta från de trånga byxorna och bysten fladdrar fritt. Inte nog med det, jag tvålar in mig noga och blir då illa medveten om alla dessa veck, skarvar, häng, valkar och nya fettdepåer som uppenbarar sig för mig. Är jag dessutom inne på tredagars stubben så är det inte så angenämt att tvåla in de annars relativt släta delarna av kroppen heller. Som tur är så är jag den enda som behöver se och känna detta, tack och lov. Vad jag förstått genom alla dessa skvallertidningar så är det tydligen inte bara tabu att vara hårig på benen och under armarna för tjejer längre. Nu ska man tydligen vara hel rakad och det gäller killar också. Det är ett stort allmänt äckel för kroppshår nu för tiden, förutom på huvudet. Ivar brydde sig aldrig om sådant. Jag fick vara så hårig jag ville och jag föll dessutom pladask för hans håriga bröst. Hade det inte varit för jobbet hade jag hoppat över rankningen under armarna också men jag förstår om gästerna en varm sommardag vill slippa att jag sträcker mig fram över bordet i linne och blotta ett grånat svettigt buskage. Måste erkännas att jag tycker det ser babyaktigt ut med släta bringor på karlar, inte alls manligt i mitt tycke. Tanken på en rakad pung är inte heller speciellt lockande eller ännu värre en pung med tredagars stubb.

Inga kommentarer: