onsdag 7 januari 2009

Dagens skrivutmaning från SkrivPuff

Skriv en berättelse på 100 ord där dessa ord finns med:* *tanke, sida, orsak*

En tanke, den hade börjat gro och fått fäste. Han jag såg var dag på jobbet men inte sett, passade mitt manus. När jag skrev tänkt jag inte på någon speciell som huvudperson. Men så ... Vi krockade.
- Ursäkta, det var inte ...
- Ingen orsak.
Han plockade upp en sida jag tappat. Då såg jag honom, intebara som "vaktmästaren". Han var Ingemar i min film. Orakad, håret rufsigt, läsglasögon nerhasade på näsan. Han gick med bestämda steg, rakryggad med stolt hållning. Vid första anblicken, ingen att lägga märke till. Men nu såg jag en mycket attraktiv man med glimten i ögat. Perfekt!

Detta var svårt. Förta försöket hade 250 ord. Men nerkortat fast samma story blev det så här.

Inga kommentarer: