fredag 8 maj 2009

Dubbla budskap

.
Utmaning 128 - 8 maj
Skriv om dubbla budskap.

- Skulle vi inte kunna hitta på nått kul tillsammans i helgen, bara du och jag. Hennes röst lätt hoppfull.
- Utan barnen. Det var ingen fråga från hans sida.
- Vi behöver kanske vara lite själva i bland också.
- Det är väl roligare om vi gör något alla, det var tex. längesedan vi var på bio med barnen, svarade han.
- Men jag vill att du och jag gör något vuxet, kanske till och med tar in på något hotell en natt. Hennes röst var ej så hoppfull längre.
- Tycker du inte att det är onödigt att slänga ut pengar på det.
- Men vi är aldrig själva längre och alltid är det något barn i sängen, hade det inte varit skönt att pyssla om varandra lite.
- Så det är sex du vill ha, han skrattade till.
- Men du fattar ju inte, älskar du mig överhuvudtaget längre, slängde hon ur sig.
- Så klart jag älskar dig, sa han.
Hon hörde hans ord men hans blick sa något annat. För elva år sedan hade hans blick skrikit ut: jag älskar dig, men då hade han inte vågat låta de stora orden komma ut över läpparna. Hon suckade, svalde den sorg som ville tränga sig på. Hon visste inte om hon bara skulle acceptera det eller ...
.

2 kommentarer:

Cecilia Sahlström sa...

Hej Tjotten! Tack för din kommentar till min story om huset. Jag blev jätteglad! Din berättelse om dubbla budskap gick rakt in i hjärtat. Så mycket sorg. Så svårt att ha det som "hon". Jag sörjer med henne! Jag mår prima. Händerna är svullna och fötterna också, men jag mår prima ändå. Tack för att du bryr dig! Om en vecka far jag och Maken till Grekland. En veckas semester och värme, god mat och lata dagar. Kanske några droppar vin och en och annan drink. Det blir finfint! Kram/Cissi

Anonym sa...

Känslan verkade så äkta! Det var så mycket att ta in på en sån liten text. Jag gillade den! =)
ha det bra, kram elin.