tisdag 10 mars 2009

Utmaning 69 - 10 mars från SkrivPuff

.
Skriv om att äga.
.
Varför kan hon inte lyssna. Det enda jag vill är hennes bästa, hon borde förstå det. Pojkar idag är bara pojkar. De leker. Förr var vi tvungna att ta ansvar tidigt, vi mognade tidigar. Men visst hon har rätt i att pojkarna då också var lika intresserade av att ha lite extra roligt och kanske inte alltid menade äktenskap och evig trohet. Jag har själv varit ung och alla pojkar har drifter. Men att hon säger att hon har samma drifter gör mig rasande. Inte var det exakt så hon sa, innebörden var i alla fall den samma. Att säga rakt i ansiktet på sin pappa att hon älskar att ha sex och behöver leka av sig lite. Det verkar sjukt i mina öron. Flickor har aldrig den form av drift som vi män. Våldtäckter hade aldrig funnits om om det kvinnliga könet hade haft samma drifter som vi män, då hade de bara njutit.
Ännu hade hon inte mjuknat min lilla flicka. Att hon inte förstod att jag bara älskar henne så otroligt mycket. , nu var det dags att gå ner med lunch brickan och vill hon inte lyssna så ...
.

3 kommentarer:

Cecilia Sahlström sa...

Hej på dig! Spännande med det gap i värderingar och synsätt på män och kvinnors sexualitet som din text visar på. Om jag har tolkat den rätt. Kram Cissi

Tjotten sa...

Marina!
Du har tolkat det alldeles rätt. Annars hade det väl varit jag som hade varit galen om jag ansåg det som normalt att tänka och handla som mannen ;-)
Jag tycker att det är lite spännande att försöka se ur andras perspektiv, men en som är så galen i sina handlingar kanske inte alls resonerar som jag.

Margareta sa...

Ja tänk att vi till stor del fortfarande sitter fast i myten om den manliga driften. Din text skulle kunna användas till diskussion bland ungdomar.