måndag 26 januari 2009

Tack och kackel!

.
Tack för alla upplyftande kommentarer jag fått på min text. Kanske det just beror på att den är väldigt personlig och sann. Oftast är det en lättnad att skriva sitt innersta, men sedan plågsamt att läsa det. "På papper" är orden fasta och jag känner mig faktiskt både sårbar och naken med vissa saker jag skriver. Men när andra känner igen sig så är man inte så ensam längre.
.
Kackel! Ja nu kommer det nog börja kackla i hönshuset. Alla 16 har anlänt och det var en ruggig skara som tydligt fått en dålig start i livet. Men innan jag hade gått ifrån dem hade de börjat äta och dricka alla. I morgon ska jag inte till jobbet så jag kommer nog lägga lite tid på att sitta hos mina hönor.
P.S. Och du Morsan, jag ska inte mata räven med dem, men om du är snäll kan du få några ägg så småningom.
.

Inga kommentarer: