söndag 25 januari 2009

Hönor

-
Vad jag har slitit i dag. Rengjort hönshuset på ca. 30 m2. Vi har inte haft höns sen i våras då vi fick objudna gäster till hönshuset. Nu har jag bestämt (inte min man) att göra ett nytt försök.
I morgon kväll anländer 16 hönor. Tydligen räddade från någon hönsmisshandlare, så nu ska dom få bli frigående hos oss.
På fredag ska jag åka och köpa några raskycklingar som jag är extra intresserad av.
Jag minns första gången jag hämtade hem hönor, de var unghöns och jag var inte van. En tog sig i alla fall ur kartongen jag hade dem i och ... ja ni kan ju bara tänka er vilken kallabalik, jag hade ju inte ens hållit i en höna tidigare. Men någon gång ska alltid vara den första. Och som jag brukar säga: Det finns inga ...
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Glöm inte stänga in dem på kvällen så att inte räven får sig ett skrovmål. "morsan"